Corona zelftests verkrijgbaar bij Kruidvat

Kruidvat vindt het belangrijk dat iedereen zich gezond en goed kan voelen. Vanaf zondag 4 juli 2021 zijn de testen online beschikbaar en in de loop van volgende week ook in alle Kruidvat-winkels. De antigeentest is goedgekeurd door het Federaal Agentschap voor Geneesmiddelen en Gezondheidsproducten. De test is makkelijk in gebruik. Binnen 15-30 minuten weet je of je positief of negatief bent. Kruidvat verkoopt ze natuurlijk voor een Kruidvat prijs (introductieprijs van €3,99 per stuk of €17,49 voor 5 stuks), zodat de Covid-19 zelftesten voor iedereen toegankelijk zijn.

De zelftest is vooral handig voor mensen die extra zekerheid willen dat ze anderen niet besmetten met het coronavirus. Bijvoorbeeld als zij niet thuis kunnen werken of als zij voor kwetsbare mensen moeten zorgen. Mensen met klachten die passen bij corona en mensen die contact hebben gehad met iemand met het virus of terugkeren uit een hoog risicogebied wordt geadviseerd zich officieel te laten testen.

Met de corona zelftest wil Kruidvat de drempel voor het laten testen zo veel mogelijk wegnemen. “We bieden de door de overheid goedgekeurde antigeenzelftest in onze winkels tegen een betaalbare prijs aan, zodat we deze voor iedereen zo toegankelijk mogelijk kunnen maken”, legt Bert Verhoef, managing director van Kruidvat België uit. “De test is heel eenvoudig in het gebruik. De Covid-19 zelftest test op antigenen. Als de test positief is, betekent dit dat je het coronavirus bij je draagt.”

Hoe werkt de corona zelftest?

De test wordt toegepast aan de hand van een eenvoudige handleiding. Voor het gebruik van de test is het raadzaam de neus te snuiten, hierdoor komt het neusslijm naar voren. Daarna moet de kop van het wattenstaafje in de neus worden geplaatst en aan de binnenkant van de neusgaten worden geroteerd. Vervolgens wordt het wattenstaafje in een buisje met testvloeistof geplaatst, om daarna enkele druppels op het testvlak te laten vallen. Het resultaat is binnen 15-30 minuten zichtbaar. Mensen die positief getest zijn wordt verzocht in quarantaine te gaan en contact op te nemen met de huisarts.

De Covid-19 zelftesten zijn vanaf zondag 4 juli 2021 online verkrijgbaar op www.kruidvat.be voor maar €3,99 per stuk of €17,49 voor 5 stuks. In de loop van volgende week is de test ook verkrijgbaar in alle Kruidvat-winkels in België. Meer informatie op www.kruidvat.be/nl/zelftest en www.kruidvat.be/fr/autotest.

Voor meer informatie, contacteer ons.

Amélie Waterschoot

oona