Kruidvat PURE & SOFT luier: goed voor je kindje, beter voor de wereld

Je kindje draagt 24 uur per dag, zeven dagen per week en langer dan drie jaar een luier. Dat geeft wel aan hoe belangrijk het is dat een luier goed absorbeert en huidvriendelijk is.

Daarom introduceert Kruidvat nu een duurzame luier voor een voordelige prijs: Kruidvat luiers PURE & SOFT. Bij de keuze voor de Pure & Soft luier kies je voor een ultradunne en huidvriendelijke luier met de kwaliteit die je van Kruidvat gewend bent. Ook kies je voor een luier met zachte materialen van natuurlijke origine zoals suikerriet die in contact komen met het babyhuidje. Tenslotte kies je voor een luier die goed absorbeert en het babyhuidje perfect droog houdt, zowel overdag als ‘s nachts.

Met de Pure & Soft luier draag je op eenvoudige wijze bij aan een betere toekomst voor je kindje. Want de luier voldoet niet alleen aan de strenge normen van het EU Ecolabel, de Oeko-Tex normen en de FSC normen, maar is ook nog eens geproduceerd met 100% hernieuwbare elektriciteit. Dat betekent dat het merk voor elke luier de CO2 uitstoot neutraliseert en compenseert.

Kruidvat is al jaren bezig hun CO2 uitstoot te reduceren en daar gaat het merk zeker niet mee stoppen. Voor de Pure & Soft luiers werkt Kruidvat samen met Climate Partner om de overblijvende uitstoot te neutraliseren. Climate Partner is een onafhankelijke derde partij die de Pure & Soft luiers op basis van internationale standaarden in een CO2 neutrale categorie heeft geplaatst. Via Climate Partner investeert Kruidvat in projecten die ontbossing op verschillende plekken in de wereld tegengaan. De Pure & Soft luier is dus goed voor je kindje, beter voor de wereld! ​

Kruidvat PURE & SOFT:

• Bevat natuurlijke materialen voor componenten die in contact staan met het babyhuidje. De gebruikte pulp is ongebleekt/chloorvrij.
  • Kruidvat compenseert de totale uitstoot van CO2 in de volledige supply chain. ​
  • Is verpakt in minstens 50% bio-based plastic.
  • Is niet alleen een zacht product, maar heeft ook een verrassend zacht prijsje: € 7,49.

Op deze manier maakt Kruidvat een duurzame luier voor iedereen bereikbaar!

Vanaf 9 augustus 2021 beschikbaar in alle Kruidvat winkels en op kruidvat.be.

Voor beelden in hoge resolutie, klik hier.

Contacteer ons als je de nieuwe PURE & SOFT luier wil testen.

Amélie Waterschoot

oona